اخبار

رونمایی از سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات (سابا) برای اولین بار در کشور در استان اصفهان

رونمایی از سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات (سابا) برای اولین بار در کشور در استان اصفهان
به گزارش روابط عمومی نشست رسانه ای رونمایی از سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات (سابا) در استان با حضور کامران کلانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و ناصر مشایخی سرپرست مخابرات منطقه اصفهان و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

کامران کلانی در این جلسه در ابتدای سخنان خود از همکاری و تعامل همه جانبه مجموعه مخابرات استان با این اداره کل دربرنامه های مختلف قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان، دومین استان صنعتی کشور  است افزود: 400 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال است که در چهار گروه انجمن صنفی کارفرمایی، شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگران و نمایندگان کارگران مشغول فعالیت هستند.

کلانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا گفت: طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجامعی که از زمان شیوع کرونا تاریخ فعالیت شان منقضی شده است تا پایان آذر ماه می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه حدود 180 تشکل  تا پایان آذر ماه فرصت فعالیت دارند اظهار داشت: از این پس با استفاده از سامانه سابا امکان برگزاری مجامع انتخاباتی تشکل ها به صورت الکترونیک و به دور از هرگونه تجمع فراهم شده است.

وی  افزود: برگزاری مجامع بصورت الکترونیکی در شرایط فعلی به دلیل محدویت های کرونایی والزام رعایت پروتکل های بهداشتی یک نیاز ضروری  محسوب می شد که شرکت مخابرات منطقه اصفهان موفق به طراحی سامانه برگزاری انتخابات الکترونیکی شد.

وی در خصوص انتخابات انجمن صنفی کارکنان مخابرات اصفهان گفت:  این انجمن بالغ بر 1300 نفر عضو دارد که 73 درصد اعضا در انتخابات الکترونیک مشارکت کردند.

کلانی با اشاره به انجام این اقدام برای اولین بار در کشور گفت: فردا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری مرکز IT  این وزارت، سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات معرفی خواهد شد.

وی طراحی ساده و وجود قابلیت های مورد نیاز برای برگزاری کامل مجامع به صورت الکترونیک را از شاخص ترین ویژگی های این سامانه عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز رویکرد علمی در چهار حوزه تخصصی امور تعاون،  امور اجتماعی، روابط کار و اشتغال گفت: در حوزه روابط کار شفافیت و توجه به دولت الکترونیک را مد نظر قرار دادیم و موفق  شدیم در مدت کوتاه موضوع رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی را از 27 مهرماه در سراسر استان آغاز کنیم.

کلانی توضیح داد: با این اقدام، افراد برای ثبت شکایات خود در مراجع حل اختلاف نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی ندارند و می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان، احراز هویت شوند و از طریق سامانه ی جامع روابط کار دادخواست خود را ثبت می کنند.

وی با بیان اینکه " ثبت بیمه بیکاری" و "آموزش های ایمنی"  از دیگر خدمات سامانه جامع روابط کار است افزود: به زودی موضوع "مشاغل سخت و زیان آور" نیز  در سامانه جامع روابط کار اجرا خواهد شد.

وی  در پایان ابراز امیدواری کرد: سامانه انتخابات الکترونیک نیز به عنوان یکی از زیرسامانه های سامانه جامع روابط کار به بهره برداری  رسیده و در اقصی نقاط کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

۲۵ آبان ۱۳۹۹ ۱۵:۱۴
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید