اخبار

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد وزارت در اصفهان: اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط مستمر با مردم است

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد وزارت در اصفهان: اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط مستمر با مردم است
معاون دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر خود به استان اصفهان مطرح کرد: اولویت این وزارتخانه ارتباط مستمر و چهره به چهره با مردم است.

 بهروز لطفی در جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از عملکرد این اداره کل و همچنین طرح نکات قابل توجه در خصوص سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم اظهار داشت: اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط مستمر با مردم است و مواردی که مطرح شد در سطح وزارت درحال پیگیری است.

 وی ادامه داد:  در حال حاضر ملاقات مردمی مدیران برگزار می شود و با برگزاری این ملاقات های چهره به چهره نواقص و نارسایی هایی که در قوانین و  مقررات وجود دارد مشخص می شود و ما با پیگیری به دنبال رفع این نواقص خواهیم بود.

لطفی همچنین در خصوص مسایل معیشتی کارکنان  اظهار داشت: با تاکید مقام عالی وزارت رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان به ویژه همکارانی که در واحدهای عملیاتی مشغول کار هستند در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید جلوی بسترهای بروز تخلف را بگیریم افزود: یکی از این بسترها معیشت کارکنان است و ما باید همکاران را تکریم کنیم تا آنها نیز به تکریم مردم در ارایه خدمات بپردازند.

 معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع مهم دیگر در دستیابی به اهداف سازمان را نحوه تعامل صف با ستاد عنوان کرد و اظهار داشت:  برای اولین بار از استانها خواستیم که ستاد را بررسی و مشکلات مرتبط با ستاد را مطرح کنند.

 لطفی با بیان اینکه لازم است ما یک برنامه استراتژیک در سطح دستگاه داشته باشیم اظهار داشت: برای بررسی همسویی کارکنان با اهداف سازمان ستاد همسویی تشکیل دادیم.

 لطفی افزود: ارزیابی عملکرد واحدها و کارکنان باید همخوانی داشته باشد و از خروجی ارزیابی ها برای برنامه ریزی آموزشی کارکنان، بهبود عملکرد، شناسایی نواقص، ارتقا و انتصاب استفاده کنیم.

این مقام مسئول همچنین گفت: سامانه جامع روابط کار مسایل متعددی دارد که ما تاکنون موارد زیادی از مشکلات سامانه را احصا کردیم و به دنبال رفع آن هستیم و  در سامانه جامع تعاون نیز همین رویه در حال پیگیری است.

لطفی در خصوص حضور افراد غیر متخصص به عنوان نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی اظهار داشت:  باید ساز وکاری تعریف شود که  نمایندگانی که در مراجع حل اختلاف شرکت می کنند  باید  شرایط خاصی داشته باشند.

 وی با بیان اینکه بازرسین سلامت اداری  مشاورین مدیرکل در  شناسایی گلوگاه ها و نحوه ارایه خدمات به مردم  هستند گفت: اولین  مرحله در مقابله با فساد پیشگیری است و برای این موضوع  اگر نیاز به آموزش همکاران است باید اقدام شود.

لطفی با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان گفت: سرفصلهای جدید آموزشی بر اساس نیاز سنجی های آموزشی  که در استان  انجام می شود را  به ستاد پیشنهاد بدهید.

 وی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی قوانین و مقررات به ویژه در  بخش تعاون تاکید کرد.

وی در خصوص نظام ارزیابی عملکرد گفت: پنج گام استقرار نظام مدیریت عملکرد و بررسی  پروژه های بهبود باید در دستور کار کمیته مدیریت عملکرد  قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت در شورای سیاست گذاری و مدیریت راهبردی بر ۸  محور  توضیح داد: شفافیت پاسخگویی مشارکت شایسته سالاری تفویض اختیار به استانها واگذاری وظایف به بخش غیردولتی در دستور کار قرار دارد که لازم است در این  حوزه  استانها پیشنهادات خود را  به ستاد ارایه نمایند .

در این جلسه  مدیرکل ، مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، بازرسین سلامت اداری ، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، رئیس اداره  شهرستان اصفهان  و رئیس روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تبیین نکات  و مسائل مرتبط با سلامت اداری پرداختند.

۱۲ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان |
Loading

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید