تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

بنابر آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری مصوب 1389،پیمانکاران می بایست صلاحیت انجام کارخود را از نظر ایمنی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ نمایند. کارفرمایان مقاطعه دهنده نیز ملزم هستند با پیمانکارانی قرارداد منعقد نمایند که صلاحیت انجام کار ایشان از نظر ایمنی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده باشد.
کمیته تشخیص صلاحیت ایمنی پیمانکاران استان اصفهان بر اساس دستورالعمل اجرایی آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری، از ابتدای سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده است.

راهنمای درخواست بررسی صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مراحل اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران:

پیمانکاران محترم متقاضی گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی ضمن تهیه و تکمیل مدارک می بایست با مراجعه به یکی از دفاترکانون انجمن های صنفی استان نسبت به تشکیل پرونده و تحویل مدارک اقدام نمایند.

       1. کانون انجمن های صنفی مسئولین ایمنی فنی و بهداشت کار استان اصفهان به نشانی چهارراه هشت بهشت_ ابتدای هشت بهشت شرقی_کوی چهار (شهید عموئی)_مجتمع یاس_ طبقه دوم_ واحد 8

          تلفن : 03132645899

     

2. کانون کارفرمایان انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان اصفهان به نشانی خ هشت بهشت شرقی، چهارراه حمزه- جنب فروشگاه جانبو  تلفن: 8-32750657

 

3. کانون انجمن صنفی ساختمانی تاسیساتی و راهسازی استان اصفهان به نشانی خیابان شیخ صدوق شمالی ، بین سه راه شیخ مفید و چهار راه نیکبخت ،روبروی داروخانه دکترنایب زاده،بن بست 26(بهمن)پلاک172، تلفن09133194833، 03136644627

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

1-اصل و  تصویر گواهینامه  صلاحیت پیمانکاری از  مراجع  ذیصلاح  زیر:

 

 استانداری یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی/اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی/نیروی انتظامی/ شهرداری/صنایع دفاع  شورای عالی انفورماتیکوزارت نفت/وزارت نیرو / وزارت جهاد کشاورزی/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  وزارت صنعت و معدن/ وزارت راه و شهرسازی / تاییده صنوف و اتحادیه ها ( در قالب شخص حقیقی) / نظام مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی/ سازمان حفاظت محیط زیست/ سازمان ملی استاندارد / سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی

2-اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل یا پیمانکار شخص حقیقی  متقاضی

 3-آخرین آگهی تغییرات روزنامه رسمی با ذکر نام مدیرعامل

 4-صفحه اول اساسنامه و آگهی تاسیس

 5-آخرین لیست بیمه ارسالی به سازمان تامین اجتماعی

 6-رونوشت از قراردادهای در حال اجرا (صفحه اول و دوم)

 7-مراجعه به سایتeservices.tamin.ir  و پرینت از لیست فعالیت شرکت 

8-فیش واریز هزینه به مبلغ 1,400,000 ریال به شماره حساب های اعلامی از طرف کانون های مربوطه جهت تشکیل پرونده  

9-آموزش مدیرعامل به مدت 20ساعت (دو روز کاری) و دریافت گواهینامه

10-ثبت نام در سامانه http://svcc.mcls.gov.ir و اطمینان از تایید سامانه توسط مسئول سامانه(ثبت نام در سامانه بعد از صدور گواهینامه آموزشی مدیرعامل و کارگران)  

11-آموزش کارگران (طبق آخرین لیست بیمه ارسالی به سازمان تامین اجتماعی و درخواست آموزش در سربرگ شرکت)

12-ارسال پرونده به اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و تعیین بازرس برای بازدید از پروژه در حال اجراء

13-ارسال پرونده به کمیته تشخیص صلاحیت جهت بررسی نهایی توسط کمیته

14-صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در صورت تایید در کمیته